תחזוקת מחשבים באמצעות המשרד

תקציר: תקציב תחזוקת מחשבים (שובר) באמצעות התקשרות של המשרד עם הספק נועד לרכישת שירותים לתחזוקת מחשבים, ציוד תקשורת וציוד היקפי. השירות כולל את ההיבטים הבאים:

  • זמינות: טיפול בתקלות בהתאם לשעת הקריאה ולסוג הציוד התקול. לכל פניה מוצעת תמיכה מרחוק, טלפונית או באמצעות השתלטות. טכנאי יישלח אם המוסד מסרב לקבל תמיכה מרחוק.
  • תיקון תפעול: תיקון מלא בתקלות שדווחו אודות ציוד שהוגדר במסגרת השירות, קרי מחשבים נייחים וניידים, מקרנים, סורקים ומדפסות, לרבות אספקת חלפים, טיפול במערכות הפעלה, תוכנות תשתית וחיבור לרשת האינטרנט. במידה והבעיה אינה נפתרת במקום, מסופק ציוד חלופי שווה ערך.
    • שירות למקרנים: תיקון כל סוגי המקרנים, לרבות מקרנים תיקרתיים וצמודי קיר, קופסת חיבורים, מגבר, רמקולים, כבילה, מתאמים, VGA, HDMI, IR, למעט נורות.
    • שירות למדפסות: תיקון מדפסות לרבות המכלולים, למעט ציוד מתכלה (טיונרים וציוד שהוגדר כמתכלה ע"י היצרן).
    • שירות לצגים: תיקון או החלפת הצג לצג שווה ערך.
    • שירות למחשבים ניידים/נייחים: תיקון מחשבים לרבות רכיבי המחשב, מערכת ההפעלה, נקודת התקשורת הקווית המשמשת את המחשב, וקישור לרשת האינטרנט, למעט ציוד מתכלה (עכברים ומקלדות) – עבורם ניתן לקבל שירות מלא במסגרת התקציב הגמיש כציוד אופציונלי. אייפדים אינם כלולים במסגרת השירות, ניתן לבצע הרחבה במסגרת תקציב גמיש תחזוקה.
    • שירות לשרתים: טיפול בתקלות רשת מכל הסוגים.
  • שירותי טכנאי בית-ספרי: ניתן לרכוש באמצעות תקציב גמיש (תעריף שעתי: 79 ש"ח + מע"מ) בהיקף משרה חלקית (לכל הפחות יום בשבוע) או מלאה

 למידע מפורט

מטרה: לאפשר לבית הספר פעילות תקשובית תקינה, רציפה ויעילה.

תיאור הפעילות: במסגרת השובר יסופקו לבית הספר על ידי הספק השירותים הבאים:

  • שעות עבודה של טכנאים בית ספריים.
  • מיפוי ציוד התקשוב בבית הספר וניהול מצאי של ציוד המחשוב הכלול בשירות.
  • תחזוקת ציוד מחשוב הנכלל במסגרת המענה ותוכנות הבסיס בהתאם לסוג הציוד ולשעת פתיחת התקלה:

שעת פתיחת התקלה

זמן לסיום הטיפול בתקלה

ציוד חיוני

על פי הגדרת משרד החינוך:

ציוד של תוכנית התקשוב הלאומית (מחשבים ניידים למורים, מקרנים בכיתות לימוד והמרכיבים המחברים ביניהם); שרתים במוסדות חינוך; רשת התקשורת על כל רכיביה – כולל החיבור לרשת האינטרנט

ציוד רגיל

שאר הציוד

עד השעה 10:00

תוך ארבע שעות

עד 12:00 ביום הפעילות הבא

אחרי השעה 10:00

עד לשעה 10:30 ביום הפעילות הבא

עד 12:00 ביום הפעילות השני

  • ניטור שרתים ותחנות עבודה המקושרות ברשתות מקומיות בבית הספר.
  • טיפול בפניות בית הספר עד לפתרון התקלה באמצעות מוקד התמיכה, שליחת טכנאי שטח לאתר או שילוב גורמים חיצוניים בעת הצורך, תוך מתן עדיפות לתמיכה בציוד שבתוכנית התקשוב.

משאבים ותנאים נדרשים:

  • שובר זה כבר מופיע בעגלת הקניות של בית הספר. אין צורך לבחור אותו ו/או לאשרו.
  • פתיחת תקלה במוקד הספק תתבצע על ידי נציג בית הספר. מועדי השירות נקבעו על פי המכנה המשותף לכלל מוסדות החינוך בכל המגזרים:
    • ימים א'–ה': יינתנו שירותי ספק בין השעות 07:30–15:00.
    • ימי ו': יינתנו שירותי ספק בין השעות 07:30–13:30.
    • בימי חג לא תתבצע פעילות של הספק.
    • פגרות וחופשות קיץ תנוצלנה לפעילות של אחזקה מונעת.
    • ניתן לשלוח הודעות למוקד התמיכה 24 שעות ביממה באמצעות טלפון, דוא"ל, תקשורת כתובה (פורטל Chatbot, SMS) ופקס.
  • לאחר השלמת הטיפול בתקלה על ידי הספק ימלא הטכנאי את פרטי הנציג הרשמי של בית הספר המאשר את ביצוע הטיפול בטופס תיעוד הטיפול בתקלות.

עלויות: עלות השובר בין 15,000 ל-24,000 ש"ח בשנה, בהתאם לרשימת הציוד בתחזוקה שתאושר על ידי המוסד. בתי-ספר המעוניינים להגיש בקשה להגמשת תקציב השובר לטובת הצטיידות מחשוב וכיו"ב מוזמנים לעמוד בקשר עם אנשי הקשר המפורטים מטה לעדכון בדבר מועד התכנסות ועדת החריגים.

איש קשר רלוונטי במשרד: אל הרפז, מנהל תחום בכיר (תשתיות ופרויקטים), מינהל חינוך טכנולוגי, דוא"ל: alha@education.gov.il, טל': 050-7101017

מאפיינים

שלב חינוך חטיבת ביניים, חטיבה עליונה, יסודי
אוכלוסיית יעד מוסד
ייחוד תשתית טכנולוגית
סל תשתיות בית ספריות
סוג מענה מענה משרדי
מענה מחויב במסגרת הצהרות מנהל לא
האם ניתן לרכוש בתקציב הקבוע? כן, (שובר)
תאריך עדכון אחרון: 28/12/2022
| כמות צפיות: 458
| מזהה קטלוג: 30708